Azam Tahun Baru 2014

Teks : Siti Khatijah Diana

Esok sudah masuk tahun 2014. Jadi, kenalah buat azam baru. Sekurang-kurangnya, hidup masih ada matlamat. Walaupun kebanyakan azam 2013 langsung tidak tercapai, tapi tidak salah pun kalau buat yang lain. Kan? Ngee...

Di bawah, saya sertakan azam yang saya tetapkan untuk tahun 2014. Insya-Allah, semoga diberi kekuatan.

1. Bawa azam 2013 ke tahun 2014
- memandangkan banyak azam tahun lepas tidak sempat dilaksanakan, maka saya ambil keputusan untuk menginjakkan saja azam itu ke tahun ini. Kalau tahun ini pun tidak lepas juga, saya injak ke tahun depan satu lagi. Begitulah seterusnya.


2. Buat Penjenamaan Diri

- kata guru saya, saya kena buat penjenamaan diri. Jadi rela ataupun tidak, terpaksalah saya ikut. Ini bermakna, bermula 1 haribulan Januari 2014, saya sudah kena kemaskini media sosial saya. Yang asalnya nama dekat facebook akronim saja, kenalah tulis Siti Nurhaliza, Siti Khatijah Diana. Yang asalnya wall FB tidak pernah dibuka, maka terpaksalah saya membukanya.

3.  Mahu Menerbitkan Sebuah Buku Kanak-kanak @ Remaja
- Ini adalah tujuan asal saya membuka blogspot. Impian sebenar saya untuk menulis sebutir buku untuk kanak-kanak ataupun untuk remaja. Dapat sebiji pun jadilah. Tapi rasanya impian ini sangatlah susah dan banyak cabaran. Tapi tidak mengapa. Kalau tidak lepas tahun ini, saya injak ke tahun depan pula. Be positive okay?

Itu saja. Doa-doakanlah agar azam 2014 saya ini tercapai, lalu tidak perlulah saya menginjak azam ini ke tahun-tahun yang seterusnya pula. (Adeh... positif pelik saja bunyinya.)



Peace No War
Do Not Litter





Ulasan