Kisah The Nanny

Teks : Siti Khatijah Diana

Seperti yang sedia maklum, kerja saya adalah sebagai pengasuh sampingan. Jom kita lihat siapakah calon-calonnya orang yang telah dibesarkan oleh saya (cewah), selama saya bergelar pengasuh terhormat. Muahahaha.


Nama si cowok ini ialah Rizalman. Nama ala-ala pereka fesyen gitu. Oh! Patutlah hang hensem memanjang ya? Alahai... baru perasan. Sekarang ini, umurnya sudah masuk 4 tahun lebih. Sudah sekolah pun. Baginda, beliau, dia merupakan anak sulung daripada dua beradik. Semasa kecil, orangnya kacak benar. Apabila sudah besar, kehensemannya mula ditelan zaman. Oh, kita orang selalu panggil dia dengan nama 'Jamang'. Hahaha...





Nama si cewek ini ialah ... Nurrisya Sheila. Namanya manja Isha. Umurnya dalam 2 tahun lebih. Suspek Dia adalah adik kepada Jamang tadi. Seorang budak yang baik dan sangatlah comel. Adakalanya, Isha ini ada menunjukkan ciri-ciri pelawak semulajadi. (hang jangan masuk raja lawaklah. Cek tidak mengaku pengasuh nanti.) Petah berbicara sama seperti abangnya.




Nama si kecil ini ialah Rizki. Nama penuh den lupa. Nanti saya kemaskini. Umur dalam 3 tahun lebih. Dia tiada kena mengena langsung dengan dua beradik tadi. Senang cerita, dia ini adalah anak orang lain. Hahaha.
Secara jujurnya, Rizki ini adalah seorang yang fotogenik. Kalau ambil gambar dia, memang nampak macam model gitu. Obses kamera mungkin. Jangan marah ya...



Okey. Ini yang terakhir. Mungkin selepas dia besar, saya sudah pencen. Hehehe. Sudah malas mengasuh. Penat dan pening. Nama sebenarnya dia ialah Adib Zafran. Dia yang paling kecil. Umur belum cukup setahun lagi. Seorang yang cerdik dan agak garang sikit. Tapi kalau jamu dek rimau, memang dia kalah. Huhuhu. Dia ini adalah.... sepupu kepada dua beradik tadi. Tidak percaya? Mohon percaya. Sumpah tak menipu.


Kesian Sekian, itu saja kisah The Nanny daripada saya. Tengoklah. Kalau saya rajin, saya kemaskini lagi. Tapi selalunya, saya ini lebih malas dari kura-kura. Sabar sajalah. :)





Ulasan