Ulasan Antologi Cerpen Orang Dimensi

Teks: Siti Khatijah Diana
Foto: Google


Buku ini ditulis oleh Uthaya Sankar SB. Mengandungi 16 buah cerpen dan diterbitkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka.

Antara tajuk cerpen yang terkandung dalam buku ini ialah,Emak dan Kasih Ibu - Emak, Ustaz Nordin, Salmah dan Seorang Penulis Muda, Orang Dimensi dan banyak lagi.

Setelah membaca buku ini, saya mengakui bahawa saya sangat kagum dengan cara penulis ini mengolah karyanya. Beliau memasukkan banyak maklumat dalam setiap cerpennya. Walaupun adakalanya maklumat yang dinyatakan agak tinggi arasnya, namun saya boleh memahami apa yang beliau cuba sampaikan.

Penulis ini juga bijak menggunakan perbandingan yang tersirat hingga membuatkan kita sebagai pembaca cuba berfikir apa yang mahu disampaikannya. Paling yang membuatkan saya menghormatinya, beliau juga turut mengetahui ilmu tentang agama Islam walaupun beliau berbangsa India. 

Secara keseluruhannya, saya amat berpuas hati dapat membaca karya ini. :)

Ulasan