Seronok Dapat Masuk Bengkel

Teks: Siti Khatijah Diana

Assalammualaikum.

Rasa lama betul tak jenguk blog sendiri. Sibuk dicampur dengan penyakit M lalu didarab blur = jadilah bersawang-sawang.

Sebenarnya saya mahu berkongsi satu peristiwa. Pada 8 dan 9 haribulan Febuari lepas, saya telah menyertai sebuah bengkel penulisan. Teringin nak tahu macam mana suasana bengkel dan ilmu yang bakal diperolehi. Tak silap saya, ini adalah kali pertama saya menyertai bengkel penulisan. Sebab tu saya tak beragak-agak nak turut serta.

Bengkel penulisan ini diadakan di syarikat Karangkraf. Sebuah syarikat penerbitan yang paling popular di Malaysia. Kebetulan semasa aktiviti bengkel berjalan, pihak Karangkraf sendiri telah mengadakan satu karnival. Serius, rasa berbaloi betul sebab pergi bengkel hari itu. Selain beli buku, dapat juga banyak benda free. Itulah momen yang paling membahagiakan. Hahaha.

Berbalik kisah tentang bengkel, ia dikendalikan oleh dua orang penulis berkaliber. Siapa lagi kalau bukan Tuan Zamri Mohamad dan Cik Puan Azzah Abdul Rahman. Secara jujurnya, memang banyak ilmu yang diperolehi sepanjang berbengkel. Kira puas hati sangatlah sebab dapat join.

Pendapat peribadi, saya kagum dengan cara penyampaian daripada kedua-dua trainer itu. Tuan Zamri dengan sikap sporting dan lucunya. Manakala, Cik Puan Azzah dengan personaliti happy dan cutenya. (neomu neomu kyeopta). :)

Secara keseluruhan, memang saya enjoy tahap petala ke-7. Kalau ada rezeki, memang rasa nak pergi lagi. Insyaallah. :)





Ulasan

Catat Ulasan