22/04/15

Ulasan Buku Penulisan Puisi : Kreativiti, Praktik & Diskusi (Siri 1)

Teks : Siti Khatijah Diana
Foto : Google

Okey. Kali ni giliran buku umum pula yang akan diulas. Buku ini hasil tulisan pensyarah saya. Siapa tak kena Dr. Lim Swee Tin. Orangnya baik dan kelakar. Haih. Lama tak jumpa. Teringat dialog yang sering beliau ucapkan. 

"Semester depan, saya dah tak ada. Kontrak saya tak disambung oleh UPM."

Ye ke Dr? Sebab saya tengok, sampai sekarang pun Dr. masih ada kat situ. Ya sangatlah tu, Dr. Hilang akal kalau UPM tak nak sambung kontrak Dr. nya. Hahaha.


TAJUK : PENULISAN PUISI : KREATIVITI, PRAKTIK & DISKUSI (SIRI 1)
PENULIS : LIM SWEE TIN
TERBITAN : UTUSAN PUBLICATIONS & DISTRIBUTORS SDN BHD
BINTANG : 5 *
KOMEN : Buku ini sangat bagus bagi sesiapa yang nak belajar cara menulis puisi dengan baik. Penulis menyentuh aspek-aspek yang sangat penting dalam penciptaan puisi. Contoh yang diberikan turut membuatkan kita faham dengan isi yang mahu disampaikan. Selain itu, penulis turut berkongsi satu teknik bagus untuk mencipta puisi iaitu Teknik Permata. Jadi, bagi sesiapa yang mahu belajar mencipta puisi dengan bagus, bolehlah mendapat buku ini dengan segera.

NOTA : Buku ini ada 3 siri. Nanti kalau dah selesai, saya akan review siri yang kedua dan ketiga pula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan