27/08/16

Siapa Pernah Kena Buli? Part 1

Foto : Google

Siapa pernah kena buli masa sekolah dulu? Okey. Aku mengaku aku pernah kena. Masa tu, ada dua part. Part 1 masa aku sekolah kat Kuala Lumpur. Darjah 1 hingga 3. Apa dorang buat? Sebenarnya aku tak ingat sangat. Apa yang aku ingat, sebab tak tahan, aku repotlah kat cikgu. Masa tu cikgu tu panggil budak yang dajalkan aku. Depan murid lain, dia suruh aku pulas telinga budak tu kuat-kuat. Aku apalagi masa tu. Kuat gilalah aku tarik. Geram kot. Nasib baik tak putus. Aku tengok mata budak tu berair macam nak nangis. Sakit mungkin. Tapi lepas tu terus tak de kejadian buli lagi. 

Tak habis lagi. Lepas dah tak ada kejadian buli dari budak sekelas, timbul pulak kes lain. Abang kepada sorang budak sekelas aku, (budak lain) ni dia suka sangat peras ugut duit aku. Siot aje. Dahlah aku bawak sikit duit masa tu. Dengan abang aku sekali yang kena. Yelah. Dia darjah 5 or 6 gitu. Kami darjah 1 & 2. Mana berani nak lawan. Nak repot cikgu tak boleh sebab dia dah warning awal-awal. Bagitahu sesiapa nahas. Aku pun tak ingat macam mana kes tu habis. Mungkin dia dah masuk tingkatan kot. 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan